Cum sa slabesti si sa o faci asa cum trebuie

Poti sa mananci fursecuri si sa slabesti, Biscuiţii – prieteni sau inamici ai siluetei? Mihaela Bilic te lămureşte!

Slăbire 0  comments Ți-ai propus să slăbești. Ai găsit o dietă despre care ți-au spus mai multe persoane că funcționează. Ai început să o ții, sau poate deja ai dus-o până la poti sa mananci fursecuri si sa slabesti. Ești mulțumit de rezultate. Sau, dacă ai terminat deja regimul, de acum vei fi mult mai atent la ce mănânci, ca să nu te mai îngrași.

Cartofi prăjiți și chips-uri

Dar, la un moment dat, pur și simplu ți se face poftă de ceva. Tot ce ți-ai propus, că nu vei mai mânca dulciuri, că nu vei mai mânca făinoase, e ca și cum nu ar exista. Pofta preia controlul. Înainte să îți dai seama ce faci, ai terminat ciocolata, sau pizza, sau porția de cartofi prăjiți, sau punga de chipsuri.

Nu spun că nu ar trebui să mănânci niciodată nimic din cele de mai sus. Cu toții am crescut mâncându-le, și a foarte slabire bere să renunți pur și simplu la ele, doar pentru că ai aflat că nu sunt sănătoase sau că te îngrașă.

Logica nu are nici o putere în fața poftei. Nu pe termen lung. Ce poți să faci atunci? Există soluții, și exact asta vreau să îți ofer în acest articol: soluții inteligente prin care să poți reduce sau anula poftele ca să poți slăbi mai ușor sau să îți poți menține greutatea ideală. Să vedem întâi de ce poftele sunt inamicul tău atunci când vrei să slăbești.

Câte calorii ar trebui să consumi pe zi?

De ce poftele te îngrașă Mulți cred că se îngrașă pentru că mănâncă alimente cu prea multe calorii. Nu e chiar așa. Poți mânca multe calorii din salată sau legume și nu te vei îngrășa. Dar dacă mănânci mai puține calorii din pâine, orez, cartofi, dulciuri, vei depune grăsime.

Și mai contează foarte mult cât potasiu ai în alimenția ta. Alimentele pe care le poftim de obicei, cum sunt dulciurile, făinoasele, amidonoasele, se transformă rapid în glucoză în corp. Asta face ca glicemia ta să crească repede, și atunci se activează insulina, hormonul care scade nivelul zahărului în sânge.

Cum sa slabesti si sa o faci asa cum trebuie - The Fit Baker

Problema este că insulina este unul dintre hormonii care provoacă depunerea de grăsime. Zahărul pe care insulina îl scoate din sânge este transformat în grăsime, atunci când nu există suficient potasiu disponibil.

poti sa mananci fursecuri si sa slabesti

De fiecare dată când pofta te face să mănânci alimente cu indice glicemic mare, insulina intră în acțiune și creează grăsime în timp ce scade nivelul de zahăr din sânge. Ca să activezi insulina, nici măcar nu ai nevoie de multe calorii.

Dressing-urile pentru salate cumpărate Cartofi prăjiți și chips-uri Niciunul dintre aceste alimente nu este recomandat să-l mănânci dacă vrei să slăbești. Există și studii ce dovedesc acest lucru. De exemplu, unul dintre ele a demonstrat că a consuma chipsuri din cartofi, o singură porție, poate să te ducă la un câștig în greutate mai mare decât ai mânca două porții din alt aliment.

Poți să mânânci două fursecuri, și deja ai declanșat răspunsul insulinic. Nu ai nevoie de multe calorii ca să nu poți slăbi. E suficient să activezi regulat insulina. Dacă ai un metabolism mai lent, la fiecare activare a răspunsului insulinic, arderea grăsimilor este blocată pentru de ore. Dacă mănânci un regim bazat pe salate și crudități ca să slăbești, dar din două în două zile mănânci câte o prăjitură, șansele tale să slăbești sunt minime.

De aceea ai nevoie să înțelegi care sunt cauzele poftelor și ce poți să faci scapi de sub dominația lor.

poti sa mananci fursecuri si sa slabesti

Cauzele poftelor Poftele au două tipuri de cauze: fiziologice sau emoționale. Vom trata poti sa mananci fursecuri si sa slabesti cauzele emoționale în alte articole viitoare.

poti sa mananci fursecuri si sa slabesti

Fizic vorbind, atunci când poftești un anumit lucru, corpul tău îți transmite că îi lipsește ceva. Problema e că tu nu înțelegi ce anume lipsește, și îi dai corpului altceva decât ce are el nevoie. Corpul va continua să îți semnaleze că are nevoie de ceva, chiar dacă tu crezi că i-ai dat ce voia. Mai jos găsești cauzele celor mai frecvente pofte și soluții pe care le poți aplica pentru a reducele poftele. Combustibilul se numește glicogen și este o moleculă compusă din molecule de glucoză și potasiu.

Atunci când nu ai suficient potasiu disponibil în corp, apare o problemă. Chiar dacă tu ai mâncat alimente care au adus multă glucoză în organism, corpul poate produce glicogen doar în limita potasiului disponibil. Tot restul zaharurilor care nu pot fi transformate în glicogen sunt transformate în grăsimi și depozitate.

poti sa mananci fursecuri si sa slabesti

Problema este și mai mare, de fapt. Pentru că rezervele de glicogen necesare nu au putut fi create, corpul îți transmite mesajul că trebuie să mai mănânci, pentru că el știe că mai trebuie să creeze rezerve de glicogen. Dacă mănânci ceva care conține suficient potasiu, corpul va putea produce glicogenul necesar și senzația de foame va dispărea. Dacă ceea ce mănânci nu are suficient potasiu, pofta și senzația de foame vor continua, iar ceea ce vei mânca va fi transformat în mare măsură în grăsime.

Soluție: Mănâncă cel puțin echivalentul a 7 căni de vegetale verzi zilnic. Pentru ca să ai suficient potasiu în corp, trebuie să mănânci suficient de multe vegetale verzi. O cantitate de 7 căni de verdeață pe zi cam două porții de salată îți oferă potasiul necesar pentru a putea creea suficient glicogen.

Nu cunosc pe nimeni care să mănânce două salate de verdețuri pe zi. Soluția pentru a aduce suficient potasiu în corp, atunci când nu mănânci două porții de salată zilnic, este să adaugi la dieta ta zilnică ceva din alternativele de mai jos: un shake verde de spanac, mangold, sau kale sau, o porție de suc de grâu sau orz verde, proaspăt stors sau obținut din pulbere de iarbă de grâu sau orz un supliment din crucifere brocolli, conopidă, varză, etc.

Dacă ai adăugat suficientă verdeață în alimentația ta, dar pofta de dulce persistă, asta poate fi un semn că ai nevoie de mai multe proteine în dieta ta. Adaugă proteine, mai ales la micul dejun. Proteinele mâncate dimineața stabilizează nivelul glicemiei pe parcursul zilei și reduc riscul să ți se facă poftă de dulce seara.

Ce să nu mănânci dacă vrei să slăbești | roera.ro

Soluție: Mănâncă 1 linguriță de drojdie inactivă în fiecare zi. O poți lua ca atare, o poți pune în salate, în iaurt, etc. Se găsește de cumpărat la orice magazin de produse naturiste.